Zoznam vecí pre kardio tréning a chudnutie

S vhodnou prípravou a vybavením si môžete odniesť z kardio tréningu omnoho viac a tréning sa môže stať v určitých smeroch efektívnejším. Nižšie je uvedený zoznam vecí, ktoré vám v tomto určite pomôžu.

Popis obrazku

Tréningový plán

Pokiaľ dorazíte do svojej posilňovne bez akéhokoľvek plánu alebo tréningovej predstavy, je to podobné, ako keby ste išli na turistický výlet do neznámej oblasti bez mapy s vyznačenou naplánovanou trasou. Podrobnejšie naplánovanie tréningov vás z dlhodobého hľadiska udrží "na trati" pri ceste za vašimi cieľmi.

Obľúbená hudba

Vhodne zvolená hudba dokáže vždy lepšie motivovať a robí tréningy zábavnejšími. Mp3 prehrávač vás zbaví nudy a pozdvihne náladu pri dlhotrvajúcom aeróbnom tréningu. Vo všeobecnosti sa odporúča voliť skôr agresívnejšiu a rýchlejšiu hudbu, no výber je tu samozrejme len na vás.

Stopky

Môžete sa tak stať svojim vlastným trénerom a spestriť si napríklad tréning šprintov alebo intervalové kardio. Dodržujte zvolenú intenzitu a naplánované časové úseky. Budete si tak môcť merať svoj progres, časom budete výkonnejší, rýchlejší a účinnejšie sa aj zbavíte nadbytočného tuku.

Športtester – merač tepovej frekvencie

Tieto merače môžu byť efektívnym nástrojom pre nastavenie a udržanie optimálnej intenzity pri kardio tréningu. Ich využitie je ešte prínosnejšie pre športovcov, ktorí práve dodržiavajú nízkosacharidovú alebo nízkoenergetickú diétu. Hodnotu aktuálnej tepovej frekvencie si však môžete orientačne odmerať aj pomocou klasického spôsobu s nahmataním pulzu.

Doplnky výživy

Predovšetkým tým z vás, ktorí by chceli dosiahnuť čo najväčší úbytok telesného tuku, možno odporúčať otestovanie niektorých suplementov so stimulačným účinkom. Štandardným príkladom a zároveň aj najčastejšou zložkou stimulantov je klasický kofeín, ktorý dokáže telo nakopnúť a pomôže vám vyťažiť z tréningu maximum. Ďalšou možnosťou sú energetické nápoje a tyčinky v prípadoch, keď sa cítite vyčerpaní alebo keď očakávate dlhotrvajúci výkon.

Fľaša s vodou

Dodržovať pitný režim je samozrejme veľmi dôležité. Dehydratácia totiž môže otupiť vaše odhodlanie trénovať intenzívne a navyše zvyšuje aj riziko vzniku svalových kŕčov. Nemusí sa jednať len o čistú vodu. V niektorých prípadoch (najmä dlhotrvajúce aeróbne tréningy a tréningy vonku pri vysokých teplotách) sú veľmi dobrou voľbou aj rôzne športové nápoje s prídavkom cukrov a minerálnych látok.

Sparingpartner

Kardio tréningom minimálne vo dvojici sa dá ľahko vyhnúť nude a stereotypu, ktorý vás niekedy určite prepadne v prípadoch, že trénujete sami. Sparingpartner vám pomôže v tom, že vám bude dodávať vyššiu motiváciu, môže vám asistovať pri niektorých činnostiach a vnesie do tréningov aj viac zábavy.

Kvalitné športové oblečenie a športová obuv

Pri cvičení potrebujete v prvom rade oblečenie, v ktorom sa budete dobre cítiť, ktoré je pohodlné a ktoré dobre absorbuje pot. Podobne je to aj s obuvou. Pohodlná a kvalitná obuv uľahči kardio tréningy a netreba zabudnúť ani na zdravotné hľadisko.

Foto zdroj: thinkstock