Tomáš Mihalík: Silový tréning mládeže ako prevencia zranení a optimálneho rozvoja pohybového aparátu

7229

Za čias keď som chodil na FTVŠ, bol silový tréning predovšetkým o rozvoji veľkých povrchových svalov. Slová ako CORE a funkčný tréning sa len začínali v mojom okolí objavovať.

Aktuálne možno badať dva tábory.

  • klasický kondično-silový tréning
  • cvičenia zamerané na vnútorný stabilizačný systém

Asi nie je dobré držať stranu len jednému z týchto smerov. Pravda leží niekde uprostred.

Prečo? Ako? Čo?

Väčšina ľudí vie presne ČO cvičiť. Menej už PREČO a AKO. Výsledkom môžu byť zranenia alebo nenaplnené športové ciele.

Pozrite si výbornú odbornú prednášku od Tomáša Mihalíka. Inšpirovaná praxou. Názorne vysvetľuje, čomu sa v tréningu vyhnúť.

Nezodrať mladého športovca. Nech nemusí pre zranenia a stagnáciu v osemnástke končiť. Naopak. Optimálnym tréningom dosiahnuť, aby pri prechode do dospelosti mal možnosť a potenciál zažiariť.

Tip: Pozrite si aj prednášku MUDr. Richard Smíšek – SM Systém