Tejpovanie – Ako tejpom odľahčiť lýtkový sval 3.časť

V predchádzajúcom videu sme si ukázali ako zatejpovať achilovku na odľahčenie a podporu hojenia. V dnešnom pokračovaní si k tejto technike pridáme odľahčenie lýtkového svalu.

Spôsob aplikácie tejpu

Tejpovaciu pásku si odmeriame. Meria sa v natiahnutí svalu – lýtko je napnuté. Keď máme tejp pripravený, na jednej strane ho nožnicami zaoblíme. Odstrihnutie rohov je čisto z praktických dôvodov. Ak tejp nemá na koncoch rohy, nezachycuje sa o oblečenie a má lepšiu trvácnosť.

Z opačného konca tejp rozstrihnite na polovicu. Vzniknú nám tzv. nožičky. Aj tie je potrebné samostatne zastrihnúť do poloblúkov.

Tejp drží najlepšie na koži. Tejp na tejpe nedrží až tak dobre. Preto ak kombinujeme viac tejpov,  novú kotvu aplikujeme vždy na kožu. Lepenie prebieha v neutrálnom nastavení (noha je v prirodzenej polohe). Kotvu zažehlím na päte.

Po nalepení tejpu na päte, sval natiahnem. Napätie na tejpe je 15-25%. Pásku lepím okolo achilovej šľachy, okolo bruška lýtkoveho svalu. Záver pásky je zažehlený bez napätia nad kolenom. Rovnako aplikujem obe roztrihnuté nožičky pásky – po oboch stranách bruška lýtkového svalu.

O týždeň si ukážeme ako odľahčiť preťažený biceps ramena.

 

Vediem Sportujeme.sk, Telocvikari.sk a Deivo.sk. Som absolvent FTVŠ UK – Atletický tréner a učiteľ telesnej výchovy a sociálnej pedagogiky. Aktuálne bloger, vloger a podnikateľ. Pomáham telocvikárom a školám s výberom a dodaním športového vybavenia na kľúč.