Stravovanie s vplyvom na chudnutie II.

Voľné pokračovanie seriálu „Chcete byť fit do plaviek?“. V príspevku nájdete zásady správneho stravovania pri chudnutí a zoznam potravín ktoré si je možne občasne dať a tie, ktoré by mali predstavovať základ stravy.

Stravovanie s vplyvom na chudnutie II.

Ak sa vo vašej chladničke nenájde nič zdravšieho môžete občas siahnuť aj na tieto potraviny:

  • roztierateľné syry, klasické maslo, ovocný jogurt, termixy, miláčik
  • bravčové mäso ( chudé )
  • baranie mäso ( chudé )
  • vnútornosti ( restovaná pečeň )
  • kačacie a husacie mäso bez kože
  • kozie mlieko
  • med
  • horká čokoláda, ochutené cereálie rôzneho druhu
  • oriešky, pistácie, kešu
  • cestoviny ( biele )
  • zemiaky, biela ryža
  • šunková sálama
  • lekvár a džem

Jedálniček by ste si mali skladať z týchto potravín:

  • morčacie mäso, kuracie mäso
  • chudé hovädzie mäso
  • chudé mäso z diviny
  • králik, zajac
  • vajíčka
  • zelenina, ovocie ( iba do 15:00 ), je mylné sa domnievať, že ovocie sa môže konzumovať aj na večer. Väčšina ovocia obsahuje totižto veľa cukru.
  • kompóty bez sirupu
  • celozrnné pečivo a chlieb
  • ovsené vločky, ražné vločky a cereálie. Nepoužívajte ovsené vločky neskoro večer, sú dobrým zdrojom sacharidov ).
  • tmavá ryža
  • tvrdé syry ( ktoré obsahujú okolo 20 – 30 % tuku )
  • dusená šunka, kuracia, morčacia, bravčová
  • tofu, sója a výrobky z nej
  • cestoviny, najlepšie tmavé
  • slnečnica, sezam, tekvicové semiačka
  • olej: olivový, ľanový, lisované za studena
  • oleje na varenie: repkový, slnečnicový
  • tvaroh, cottage cheese, biely jogurt, zakysané nízkotučné mliečne výrobky
  • nízkotučné mlieko
  • ryby ( hlavne morské: tuniak, losos, makrely atď.)
  • racio chlebíky ( tzv. Polystyrénové), ryzové, ražné atď.

Takto by mohol vyzerať Váš deň:

6: 30 – ovocná šťava 0,1, minerálka 0,3l 8:30 – 2 nastrúhané jablká, 3 polievkové lyžice ovsených vločiek ( dochutiť škoricou, orechami), čierna káva bez cukru, 0,3 l vody 10:00 – 10: 30 – biely jogurt 200 – 300 gr. 12:30 – 13:00 – hovädzia polievka, varené kuracie prsia / grilované, cestovina / ryža, zelený čaj 15: 30 – 16:00 – 100 gr. dusenej šunky, 1 rajčina, voda 18: 30 – 19 : 30 dusená zelenina, 100 gr. varené rybie filé, voda ( posledné jedlo si dajte po večernom tréningu ).

Toto je posledná časť môjho seriálu. Tréningové plány, ktoré som v ňom uviedol, neodporúčam úplným začiatočníkom. Tí by sa mali len inšpirovať, nie ho úplne kopírovať. Je určený pre pokročilých a skúsených cvičencov.

Strava je pravdaže určená pre každého z nás, či cvičiaceho, alebo necvičiaceho, pokročilého, alebo začiatočníka.

Foto zdroj: thinkstock