Prehadzovanie pneumatiky – Základy pre CrossFit (23) – Video

Postup pri prehadzovaní pneumatiky:

Postavíme sa od pneumatiky asi na vzdialenosť jedného chodidla. Predkloníme sa a pokrčíme kolená. Ruky nám schádzajú po vnútorných stehnách. Chrbát je vystretý a spevnený.

Zasadíme ruky pod pneumatiku. Snažíme sa nájsť čo najlepší úchop. Následne začíname tlačiť cez špičky. O pneumatiku sa opierame celou svojou váhou. Je to práca nôh. Využívame silu dolných končatín a tlačíme závažie smerom vpred.

Nohy sú teraz vystreté a vedľa seba. Pneumatika zviera s podložkou približne 45°. Slabšou nohou vykonám mierny krok vpred.  Silnejšou nohou kopnem do pneumatiky. Pneumatiku si prechytím a odsotím na druhú stranu.

Ak je pneumatika veľmi ťažká, može sa na nohách „zaseknúť“ Ak sa to stane, netreba panikáriť. Je potrebné si poopraviť uchop, zachytiť sa hlbšie a následne pokračovať.

Príručka pre CrossFit  – v spolupráci s CrossFit Pressburg. Cvik vysvetľuje Jozef Porubský

 

Vediem Sportujeme.sk, Telocvikari.sk a Deivo.sk. Som absolvent FTVŠ UK – Atletický tréner a učiteľ telesnej výchovy a sociálnej pedagogiky. Aktuálne bloger, vloger a podnikateľ. Pomáham telocvikárom a školám s výberom a dodaním športového vybavenia na kľúč.