Nezabudnite začať deň raňajkami !

Úplné vynechanie raňajok, či ich „odfláknutie“ je to najhoršie, čo môžete pre seba spraviť. Vieme to všetci, napriek tomu sa často stretávame s ľuďmi, ktorí systematicky nejedia. Škodia sami sebe.

Nezabudnite začať deň raňajkam

Je dobré hneď ráno sa poriadne najesť. Netrvá to dlho, ale má to veľký význam. Jednoduchá vec, až by sa zdalo, že vlastne nie je čo riešiť.

Ale stále sú ľudia, ktorí proste neraňajkujú, alebo sa najedia len málo. Dôvodom nejedenia môžu byť zhruba tri okruhy výhovoriek:

  • Nemám čas. Človek, ktorý sa zobudil pár sekúnd pred tým, než by mal byť na opačnej strane mesta v saku a kravate. Samozrejme, v takej situácii si možno umýva zuby jednou rukou a navlieka sako druhou. Potom je jasné, že sa už nestihne posadiť ku stolu a niečo zjesť. Riešením je vstať skôr. Možno sa vám nechce – ale to už nie je problém ranného budíčka, ale nočného záveru. Telo odpočinok potrebuje, ak nevládzete ráno vstávať, choďte skôr spať. Dlhodobým prepínaním síl a upieraním času spánku si škodíte.
  • Nechutí mi jesť nalačno.. Ďalšia klasická príčina, prečo mnohí odídu z domu „posilnený“ tak možno žeravou kávou. Môže to súvisieť s tým, že taký neborák celú noc raboval chladničku – nečudo, že ráno nie je hladný. Riešením je zaviesť pravidelný režim jedenia. Časom si na nový systém zvyknete.
  • Chcem schudnúť, diétujem. Posledný hlavný motív nejedenia môže znieť na prvý pohľad logicky, ale to sa skúste najskôr porozprávať s niekoľkými tučnými ľuďmi a zistíte, že ak tuční majú okrem obezity niečo spoločné, je to práve neraňajkovanie. Takže týmto smerom cesta nevedie. Ak chcete zhodiť, máte o jeden dôvod raňajkovať viac. Ak totiž začnete deň jedlom, oveľa menej budete mať chuť maškrtiť nezdravé jedlá.

Nech je už komentár neraňajkujúceho akýkoľvek, dôležitý je fakt, či sa človek ráno najedol. Nepovoľte si, aby ste sa vyhovárali sami pred sebou. Raňajky nepovažujte za vec voľby, neklaďte si otázku „mám čas / chuť sa najesť?“. Dajte si proste ráno svoju prvú úlohu „naraňajkujem sa“.

Ak nemáte čas, raňajkovanie sa dá dosť urýchliť, ak si jedlo pripravíte vopred. Moja manželka si napríklad vždy večer pripraví misku s ovsenými vločkami, do toho nahádže zopár orieškov, hrozienka a zaleje to horúcou vodou. Ráno nájde raňajky prakticky hotové, stačí zobrať ešte jablko, či niečo od mlieka… Nielen, že to šetrí čas, ale ovsené vločky sú potom aj mäkšie…

Ak nestíhate ani doma jesť, raňajky si môžete zobrať so sebou do práce. Nemusí to byť nič náročné na prípravu, či prenášanie – celozrnný rožok, jogurt, kus ovocia.

Raňajkovať sa proste dá – je treba chcieť. Nemusí to byť klasická hostina na starý spôsob, pri ktorej raňajky znamenajú niekoľko chodov pri stole, ktorému tróni vajíčko v špeciálnom poháriku.

Raňajkovať sa však oplatí. Najedení podáte lepší výkon cez deň. Nielen fyzicky, ale aj duševne. Najedený človek má dostatok energie riešiť problémy, aj pracovať.

V spolupráci s www.chudnutie-ako.sk

Foto zdroj: thinkstock