Motivácia podľa Arnolda (6.časť) – Progres vs stagnácia

stagnácia

Nemenej dôležitou oblasťou súvisiacou s mysľou by pre vás mala byť potreba neustáleho uvedomovania si vlastnej reakcie na jednotlivé tréningové stimuly. Ak nedosahujete požadované výsledky vykonávaním určitého cviku (za predpokladu správnej techniky, koncentrácie a ďalších základných faktorov), mali by ste skúsiť iný.

Keď sa dostaví stagnácia

Arnold v takýchto prípadoch odporúča aspoň na určitý čas vyradiť hoci aj základné cviky a nahradiť ich buď podobnými typmi pohybov, alebo úplne novými cvikmi s odlišnou dráhou pohybu. Nezostávajte tvrdohlavo pri tom, čo vám dlhodobo neprináša výsledky, hoci to je vo všeobecnosti považované za dobré.

Podobné je to s rôznymi schémami sérii a opakovaní, prípadne s jednotlivými typmi tréningových programov. Samozrejme, že musíte mať vo svojom cvičení poriadok a mali by ste mať aj dostatok informácii, aby ste vedeli, čo vlastne robíte.

Nesnažte sa len slepo kopírovať tréningové programy iných s vierou, že vám samé o sebe prinesú rovnaké výsledky a že budú spĺňať vaše športové ciele. To, čo vám prinesie skutočné výsledky, je vaša vlastná motivácia, nasadenie a disciplína. Ak to bude na vysokej úrovni a do tréningu budete vkladať veľa úsilia, nebude až tak záležať na tom, či budete vykonávať v sérii 6 alebo 8 opakovaní, či odcvičíte celé telo 2krát alebo 3krát týždenne, a podobne.27

Keď to prestane dávať zmysel

Stále by ste mali dbať na to, aby ste pozorovali postupné zlepšovanie vo vašom tréningovom procese. Keď k nemu nedochádza, je to problém, no takmer vždy je to riešiteľný problém. Musíte ho len nájsť a napraviť. Stráviť niekoľko mesiacov rovnakým tréningom, ktorý vám neprináša progres a ktorý vás už dlhodobo dokonca aj nudí, to predsa nedáva zmysel. Nezaraďujte sa k ľuďom, ktorí patria do tejto skupiny. Nedopusťte, aby to aj pre vás bola bezcieľna rutina, ktorá vám už neprináša radosť a pocit zadosťučinenia.

Tréningový progres by mal byť postupný. Vykonávajte jednotlivé zmeny, aby ste nestratili chuť a udržiavali stály posun dopredu. V období stagnácie sa nebojte pristúpiť aj k radikálnejším zmenám. Dajte šancu aj niečomu úplne novému, čo ste nikdy predtým nerobili.

A nezabúdajte, že cvičenie nie je len mechanické zdvíhanie závaží. Musíte do toho vložiť omnoho viac, pretože pohyb samotný ešte nemusí nič znamenať. Musíte si uvedomovať, čo sa deje a byť na mieste nielen fyzicky, ale aj psychicky. Svaly samotné sú schopné odviesť mnoho práce, no ak sú vedené silnou a sústredenou mysľou, dokážu omnoho viac.

„Myseľ je limit. Pokiaľ si vaša myseľ dokáže predstaviť fakt, že niečo dokážete, potom to dokážete, ak tomu veríte na sto percent.“ Arnold Schwarzenegger

Foto zdroj: thinkstock

Deivo, pre telocvikárov, ktorým záleží

Detský skákací vak s ušami Veľkosť: 80 cm

33,90 €

Detský skákací vak s ušami Veľkosť: 80 cm Kúpiť

Volejbalové počítadlo – ukazovateľ stavu skóre

65,00 €

Volejbalové počítadlo – ukazovateľ stavu skóre Kúpiť

AirTrack Factory Nožná pumpa na AirTrack produkty

38,00 €

AirTrack Factory Nožná pumpa na AirTrack produkty Kúpiť

Štítky:,