Kuracie prsia

Aby vaše svalstvo stále silnelo a rástlo, chce to určite mnoho práce a snaženia. Svalom musíte zabezpečiť potrebnú podporu, aby zvládali proces zaťaženia, regenerácie a rastu. Jedným zo základných spôsobov, ako urýchliť tento proces, je konzumovať správne množstvá správnych potravín v pravý čas. Zamerajme sa teraz špeciálne na kuracie prsia. Toto obľúbené biele mäso je nízkotučným a všestranným pokrmom, ktorý obsahuje slušnú porciu bielkovín a ďalších významných látok, o ktorých sa až tak nehovorí. Nie je divu, že sa kuracie prsia stali tou najobvyklejšou potravinou pri naberaní svalov, ktorú môžeme nájsť v stravovacích programoch rôznych športovcov.

Kuracie prsia

Aby sme po zásluhe vyzdvihli toto klasické jedlo, pripomenieme si dôvody, prečo by ste na neho nemali v žiadnom prípade zabúdať.

Kuracie prsia sú v prvom rade skvelým zdrojom bielkovín. Bielkoviny sú v nich oproti tuku zastúpené v pomere približne 20:1, čo je ten najlepší výsledok, ak porovnávame mäso z iných častí kuraťa. Kvalita bielkovín sa navyše vyrovnáva kvalite takých zdrojov proteínov, akými sú vajíčka alebo hovädzie mäso.

Znamená to, že bielkoviny sa budú v tele ľahko rozkladať, aby sa následne podieľali na oprave a raste svalových vlákien. Kuracie prsia, ktoré vážia cca 200 gramov, obsahujú približne 40g bielkovín, 2g tuku a prakticky žiadne sacharidy. Okrem toho sa v nich nachádzajú aj ďalšie užitočné látky: 1. niacín (vitamín B3): je dôležitý pre proces premeny hlavných živín na potrebnú energiu. Jedno stredne veľké kuracie prso obsahuje viac niacínu, ako je doporučená denná dávka.

2. Vitamín B6 (pyridoxín): jeho úloha spočíva aj v tom, že napomáha využiť svalový glykogén počas tréningu.

3. Železo: je potrebné pre prenos kyslíka do svalov počas fyzickej námahy.

4. Zinok: podporuje imunitný systém a ovplyvňuje tvorbu anabolických hormónov.

5. Selén: opravuje poškodené bunky, znemožňuje rast karcinogénnych buniek, zlepšuje funkcie štítnej žľazy.

Niekoľko tipov pre lepšie nakupovanie, prípravu a skladovanie kuracích pŕs

Uprednostňujte nákup bio mäsa:

Sliepka z voľného výbehu má kvalitnejšie mäso ako tá, ktorá strávi celý svoj život v klietke. Takéto mäso má samozrejme aj lepšiu chuť a vyhnete sa tak aj prípadnej konzumácii antibiotík a hormónov, ktorými sú niektoré sliepky kŕmené.

Marinujte ich:

Naloženie kuraťa do marinády je jedným zo spôsobov, ako dodať všedným kuracím prsiam viac chuti. Odporúča sa marinovať v chladničke aspoň po dobu ôsmych hodín. Vyberte si marinádu podľa vlastnej chuti. Základom je skoro vždy ocot, víno alebo citrónová šťava spolu s olejom, bylinky a rôzne druhy korenia.

Ak nemáte čas na marinovanie a uprednostňujete rýchlejšiu prípravu, stačí kurča aj potrieť – napríklad zmesou soli, korenia, byliniek, oleja a cesnaku. Ďalšími vhodnými prísadami môžu byť: citrónová šťava, horčica, paprika a iná zelenina.

Skladovanie:

Nič sa nevyrovná čerstvo pripravenému mäsu, ale aby ste ušetrili čas, určite si kuracie prsia častokrát pripravujete aj vo väčších množstvách. Potom však vzniká problém, ako ich uskladniť. Pokiaľ ich plánujete skonzumovať do 2-3 dní, je v poriadku, ak ich necháte v chladničke. V opačnom prípade ich skladujte skôr v mrazničke a dobre uzatvorené, aby sa nevysušovali a aby do nich neprenikali pachy iných potravín.

Foto zdroj: thinkstock