Klopenie a vztyčovanie zápästia nadhmatom

Tento článok je doplnkovým a rozširujúcim príspevkom k cvičeniu, ktorému som už na tejto stránke venoval samostatný článok. Bolo ním klopenie a vztyčovanie zápästia podhmatom. Cvik z nadpisu je jeho variantom a je mu preto veľmi podobný. Vykonávanie je až na uloženie predlaktí totožné. Všetko potrebné pre správne vykonanie tohto cviku nájdete uvedené vo variante podhmatom.

Hlavný rozdiel a význam prečo cvičiť oba spôsoby je precvičenie oboch častí predlaktia. Pri cvičení s opretím rúk o vonkajšiu stranu zápästia (držanie podhmatom) sa zapájajú flexory zápästia. Pri cvičení, kde je úchop volený nadhmatom, pracujú svaly vonkajšej časti predlaktia, ktoré plnia funkciu vystierania (extenzie). Do tejto skupiny precvičovaných svalov patrí najmä dlhý a krátky vretenový vystierač zápästia a malíčkový vystierač zápästia.

David Zeman

Vediem Sportujeme.sk, Telocvikari.sk a Deivo.sk. Som absolvent FTVŠ UK – Atletický tréner a učiteľ telesnej výchovy a sociálnej pedagogiky. Aktuálne bloger, vloger a podnikateľ. Pomáham telocvikárom a školám s výberom a dodaním športového vybavenia na kľúč.