Izolovať sval pri tréningu?

Naše telo funguje ako celok. Dalo by sa povedať že je to jedna veľmi komplexná mašina. Je málo prípadov kedy naše telo používa iba jeden sval. Vždy je to kombinácia viacerých svalov.

Izolovať sval pri tréningu?

Náš tréning by mal kopírovať každodenné aktivity. Mal by nás pripraviť na to, čo nás čaká doma, v práci, na aktivity ktoré robíme vo voľnom čase. A dúfam že so mnou budete súhlasiť keď poviem, že by nám mal uľahčiť náš každodenný život. Myslím, že tu platí staré dobré “ ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku”.

Prečo potom izolovať svaly pri tréningu?

Naše telo zjavne potrebuje spoluprácu viacerých svalov, keď nie dokonca prácu celého tela. Nemal by aj náš tréning byť tréningom celého tela?

Áno, poviete. "Ale ja trénujem cele telo! Dnes hrudník, zajtra chrbát….a tak postupne cele telo”.

Čo tak mať tréning kde precvičíte cele telo bez toho, aby ste sa sústredili na jeden, dva svaly? Čo tak zaradiť do tréningu drep s tlakom na ramena a s rotáciou? Alebo výpady plus rotácia do strany. A je mnoho cvikov ktoré precvičujú celé telo a nie iba jeden, dva svaly.

A čo tak pozrieť sa na trénovanie inak? Čo tak vyjsť von a urobiť si tréning v parku? Že tam nemáte činky a stroje? Nevadí, môžete používať váhu svojho tela, urobiť drepy s výskokom, výpady cez park, beh, krátke šprinty, kľuky…..Je len na Vašej predstavivosti, alebo predstavivosti Vášho trénera aký pestrý tréning si urobíte.

A úprimne. Nebolo by príjemnejšie niekedy trénovať v parku, vonku na čerstvom vzduchu?

Vyskúšajte toto: 10 x drep => hneď po nich Šprint na 50- 60 metrov =>a hneď po šprinte 10x kľuky A miernym poklusom na začiatok. Opakujte to celé asi 5 až 10 krát, bez prestávky. Ten mierny poklus je Váš jediný oddych.

Vyskúšajte si tento krátky tréning, ako sa budete cítiť. Porovnajte to s pocitom, ktorý máte keď docvičíte vo fitness centre.

osobný tréner vizitka

Foto zdroj: thinkstock