Dvíhanie nôh v podpore bokom na BOSU

Východisková poloha: ľah bokom, predlaktie na podložke, druhá ruka vbok, bedrá na vrchole BOSU, nohy vystreté, plecia aktívne stiahnuté dole, lopatky roztiahnuté do strán smerujú k panve

Konečná poloha: ľah bokom, nohy vystreté zodvihnuté smerom hore

Priebeh pohybu: plynulým, kontrolovaným pohybom, aktiváciou brušných svalov zodvihneme nohy smerom hore a návrat do východiskovej polohy, pri súčasnom udržaní správneho postavenia ramien, lopatiek a aktívneho zapojenia core

Dvíhanie nôh v podpore bokom na BOSU
Dvíhanie nôh v podpore bokom na BOSU

Dýchanie: pri dvíhaní dolných končatín výdych, pri návrate do východiskovej polohy vdych

Najčastejšie chyby:

  • nedodržanie plynulosti pohybu,
  • snaha o nadmerný rozsah pohybu,
  • nesprávna poloha ramien a lopatiek,
  • neaktivita core,
  • predsunutá hlava

Zaťažované svaly: m. oblique externus internus, m. transverzus abdominis, m. rectus abdominis, fascia late, fixátory lopatiek, ostatné svaly chrbta

Cieľ: posilnenie šikmých brušných svalov, rovnováha, koordinácia

TIP: Pre začiatočníkov môžeme pohyb nôh rozdeliť a dvíhať iba jednu nohu a druhú nechať na podložke, pre zvýšenú aktiváciu brušných svalov umiestnime medzi kolená alebo členky loptu, alebo použijeme členkové závažie.

kniha AKo na BOSU

Kúpte si knihu Ako na BOSU

Aj dnes predstavený cvik nájdete v 1. metodickej príručke cvičenia na BOSU.

Prečo by kniha Ako na BOSU nemala uniknúť Vašej pozornosti?

123 odborne popísaných cvikov na 231 farebných fotografiách Vám pomôže:

  • zvládnuť cvičenia na BOSU a osvojiť si správnu techniku
  • naučiť sa správne dýchať
  • nájsť a odstrániť najčastejšie chyby
  • rozšíriť si zásobník cvikov bez ohľadu na to, či ste rekreačný športovec alebo tréner
  • rozvinúť úroveň stabilizácie, rovnováhy a koordinácie
  • osvojiť si princípy funkčného posilňovania s dôrazom na správnu polohu tela