Dôvody, prečo by mali aj ženy používať činky

Dôvody, prečo by mali aj ženy používať činky

Väčšina žien si myslí, že budú príliš svalnaté, ak budú pravidelne cvičiť s činkami. To je hlavný dôvod, prečo sa vyhýbajú silovým tréningom v posilňovni. Je skutočne smutné, ak vidíme mladé a zdravé dievčatá, ktoré uveria nepravdivým informáciám a následne ich akceptujú ako svoj vlastný názor a životný štýl.

Uvedomujem si, že postavy profesionálnych kulturistiek sú pre ženy odstrašujúcim príkladom. Lenže pochopte, že hormonálne zloženie ich organizmu je kvôli užívaniu zakázaných látok úplne rozdielne od toho vášho. Ženský organizmus v prirodzenom zložení jednoducho neobsahuje dostatok testosterónu a preto sa nemusíte báť toho, že budete vyzerať príliš svalnato.

V skutočnosti sa tomu ani len nepriblížite. Okrem iného, keby bolo budovanie svalovej hmoty také ľahké, prakticky každý muž by mal nadpriemerný muskulárny rozvoj. Mnoho chlapov trávi v posilňovni niekoľko hodín týždenne a verte mi, že ani my muži to nemáme s nadobudnutím svalov ľahké.

Dievčatá sa však stále boja tréningov v posilňovni a tvrdohlavo veria mylným názorom. Poznám viacero žien, ktoré začali pravidelne cvičiť základné cviky, medzi ktoré patria drepy, mŕtve ťahy alebo zhyby na hrazde. Myslíte si, že sú teraz príliš svalnaté? Vôbec nie! Ich telo sa celkovo spevnilo, svaly sa posilnili, zosilneli a čo je hlavné, podarilo sa im efektívne zhodiť nadbytočné kilogramy tuku. Ich telo je teraz po mnohých stránkach funkčnejšie a samé priznávajú, ako veľmi sa v minulosti mýlili, keď mali na posilňovací tréning skeptický pohľad. Musíte tomu len dať šancu.

Zosumarizujme si hlavné príčiny a fakty, prečo sa ženy nemusia báť posilňovacieho tréningu.

1. Nízke hladiny testosterónu (hlavný anabolický hormón).

To je základný dôvod, prečo ženy popri pravidelnom cvičení nemôžu vybudovať výraznejšie množstvá svalovej hmoty. Máte približne 10-20 krát menej testosterónu ako muži!

2. Problémom nie je svalová hmota, ale nadbytočný tuk.

Skutočným vinníkom toho, že niektoré ženy pri posilňovacom tréningu zmohutnejú viac ako čakali, nie je svalová hmota. Je ním telesný tuk, ktorý kvôli nesprávnej diéte pribrali a ktorý teraz obklopuje svalovú hmotu. Tukové tkanivo má menšiu hustotu ako svalové. To znamená, že jeden kilogram tuku zaberá viac miesta ako jeden kilogram svaloviny.

3. Ak počujete slovné spojenie ťažký posilňovací tréning, automaticky si predstavíte obrázok svalnatej ženy z časopisov zameraných na posilňovanie.

Dôvody, prečo by mali aj ženy používať činky

Znovu pripomínam, že organizmus týchto žien funguje úplne inak a má úplne iné hormonálne zloženie, ako je to v prípade naturálnych žien. Dôvodom je užívanie anabolických steroidov a iných zakázaných látok, ktoré tieto ženy pravidelne užívajú. V opačnom prípade by sa ani čiastočne nedokázali priblížiť k ich aktuálnemu výzoru.

4. Posilňovací tréning zvýši vašu silu a spevní telo.

Zvýšenie sily má viacero pozitív a celkovo to pomáha pri rôznych životných situáciách. Nemusíte sa obávať rapídneho nárastu sily a nebudete ani silnejšie ako priemerní muži. Pôjde to pomaly, pretože tréningový proces je o sústavnosti a disciplíne, no výsledky stoja za to. Okrem zvýšenia sily sa vaše telo spevní, zlepší sa jeho držanie a budete aj spaľovať viac tukov (vďaka aktívnej svalovej hmote a ťažším tréningom).

5. Vplyv na hustotu a zdravie kostí.

Mnoho žien začína mať s pribúdajúcim vekom problémy s riedkymi kosťami (osteoporóza). A viete čo je hlavnou príčinou? Nedostatok fyzickej aktivity! Nemyslí sa tým len pohyb celkovo, ale predovšetkým to, že kosti nie sú vystavované aj náročnejším záťažovým aktivitám. Je vedecky dokázané, že silový tréning zvyšuje hustotu kosti, odstraňuje problémy s chrbticou a pomáha aj pri rôznych iných problémoch s kosťami a kĺbmi

Foto zdroj: thinkstock