Ďalšie 4 chyby pri posilňovaní

Okrem chýb v strave sa mnoho začínajúcich činkárov zvykne dopúšťať chybného dvíhania činiek. V pondelok sa Martina venovala skôr chybám vo výžive pri posilňovaní. Dnes sa už pozrime do posilňovne, ako cvičia hlavne mladí cvičenci.

Ďalšie 4 chyby pri posilňovaní

Neraz za dá vidieť, ako do posilky vpochoduje ostrý borec. Možno ste ho už videli. Cvičí v žabkách. Oblečený je v riflách. Párkrát potiahne nejakú činku a robí pritom grimasy a zvuky, aké videl v niektorom dokumente. Spraví pár bicepsov, benčpress, nejaký ten mŕtvy ťah. Z ničoho nič sa kamsi potichu vytratí. Ak ste ho videli odchádzať, zdalo sa vám, že mierne kríval.

Začínajúci činkári majú často násť rokov a motív rýchlo nabrať svaly aby nimi ohromili baby. Cez deň sa nalievajú gainermi. V posilke sa ukážu, no cvičia neúčinne. Po nociach lovia baby po diskotékach, takže aj keby boli cvičili účinne, nemajú dosť regenerácie na rast svalov. Robia podobne hlúpe chyby ako ich baby, ktoré sa snažia drastickými diétami dosiahnuť dokonalo billboardovú postavu.

Premietnite si svoj posledný tréning, či ste nespravili podobné chyby, ako títo borci. Zle cvičia tí, ktorí:

Cvičia bez znalostí. Často na základe časopisu, alebo hmlistej rady kamaráta. Sú netrpezliví. Cvičia pre pocit, že treba cvičiť nadoraz. Veď tak to píšu kulturisti v časopisoch. Kto sa z posilňovne neodplazí, necvičil.

Cvičia s maximálnou záťažou. Načo čakať? Ak činka, tak poriadna. Čo na tom, že spravia len 3 či 4 opakovania (ani jedno celé)? Dôležitý je pocit, že sme dokázali vôbec pohnúť 100 kilovým železom. Biceps pri ktorom sa dvíha činka za pomoci syčania písmena ýýýý cez zaťaté zuby, pomocou natiahnutých krčných šliach, záklonu a trasenia sa celého tela nie je ten najvhodnejší cvik. Hoc aj tak ho často vidíme cvičiť nováčikov…

Cvičia švihom. Pozrite, ako mi už ide tento cvik. A športovec len tak švihá nohy pred seba, alebo činky do vzduchu. To, že švihom sa stráca účinnosť cvičenia a zvyšuje riziko zranenia asi nevie. Tieto cviky nechajte babám, ktoré v nádeji, že schudnú z bruška, robia tisícky brušákov práve takouto nevhodnou technikou. Jasné, že zbytočne.

Cvičia s chybným držaním tela. No čo si budeme hovoriť. Tak asi cvičíme skoro všetci. Ale ak sa niekto ani len nesnaží, je oveľa bližšie zraneniu.

To všetko vo veľkom počte prípadov mladé telo zvládne bez ujmy. Málokto vydrží chodiť do posilňovne pravidelne, takže pár nevhodných cvičení vlastne nehrá žiadnu úlohu a netreba ich dramatizovať. No môže to skončiť aj horšie. Úrazom.

Preto by bolo ideálne, aby každý, kto chce začať posilňovať požiadal trénera o pomoc aspoň pri začiatkoch.

Foto zdroj: thinkstock