Crossfit Ring Dips – Základy pre CrossFit (21) – Video

1928

Kruhy niesu len doménou gymnastov. Dajú sa využiť ako alternatíva k hrazde a pre cvičenie s váhou vlastného tela. V tomto pokračovaní si vo videu ukážeme dva varianty dip-ov na kruhoch.

Prevedenie striktného ring dip-u

Ako prvé je pri striktnom dip-e potrebné otestovať, či sme schopný udržať hornú pozíciu. Ďalej či sme následne schopný udržať dolnú pozíciu. V hornej polohe je telo vystreté, pričom nohy sú mierne vpredu.

V dolnej polohe sa nachádzajú ramená pod lakťami, ale lakte sú stále nad zápästiami. Je to dôležité aby sme zachovali tlakovú silu. Keď máme zabezpečené obe pozície, môžeme sa „hrať“ s dip-om.

Prevedenie kipping ring dip

Smerom nadol využívame rovnakú motoriku ako pri striktnom prevedení. V spodnej pozícii prikladáme kolená k hrudi a následne tlačíme do kruhov. Jedná sa o jeden ucelený pohyb. Pokrčenie kolien, následne kopnutie a súčastné tlačenie do kruhov. Takto vytváram plynulí pohyb. Dostávam sa do vystretia.

Úchop

Kruh nebude prechádzať cez dlaň ako napríklad pri cvičení na hrazde. Kruh prechádza cez dlaň šikmo. Cieľom je, aby tlaková pozícia bola cez lakeť, ktoré je nad zápästím.

Chyby

  • Menenie pozície tela, pričom nohy sa posúvajú vzad