Brušáky – Základy pre CrossFit (9) – Video

Brušáky sú bezkonkurenčne najznámejší cvik na brucho vôbec. Niekto urobí 100 brušákov a zle. Iný oveľa menej a pre brucho toho spraví viac. Brušáky cvičí asi každý. Existuje nespočet variantov – s rukami za hlavou, s rukami na hrudi, s rukami pozdĺž tela atď.

V CrossFit-e nerozhoduje len počet opakovaní, ale limitom môže byť na súťaži aj čas. Cieľom je dosiahnuť čo najviac opakovaní v čo najkratšom čase. Rýchlosti prevedenia preto zodpovedá aj jeho technika, ktorú si dnes ukážeme.

Technika

– Pri brušákoch sa využíva technika „butterfly“. Pri tejto technike mám chodidla spojene vpredu.

– V spodnej polohe sa dotýkam lopatkami zeme

– V hornej pozícii dosahuje hruď 90 stupňov

– Pre zrýchlenie pohybu je dovolené pomáhanie rukami

Príručka pre CrossFit  – v spolupráci s CrossFit Pressburg Cvik vysvetľuje Jozef Porubský

Vediem Sportujeme.sk, Telocvikari.sk a Deivo.sk. Som absolvent FTVŠ UK – Atletický tréner a učiteľ telesnej výchovy a sociálnej pedagogiky. Aktuálne bloger, vloger a podnikateľ. Pomáham telocvikárom a školám s výberom a dodaním športového vybavenia na kľúč.