Brokolica verzus Karfiol – vplyv na telo športovca

V článku sa dozviete, ktorá z týchto dvoch na oko podobných zelenín má na organizmus športovca lepší vplyv.

Poďme si preto porovnať pre športovca dôležité činitele, ktoré ovplyvňujú jeho výkon. Sú nimi energia, svalstvo a regenerácia.

Brokolica verzus Karfiol – vplyv na telo športovca

Energia

Brokolica: Po náročnom silovom tréningu je esom na tanieri. V 100 gramoch brokolice je 34 kalórií, potenciálnej energie. V kombinácii s kuracími prsiami je po tréningu vynikajúca energetická bomba. Brokolica je navyše ľahko stráviteľná.

Karfiol: V porovnaní s brokolicou vám po tréningu poskytne len 25 kalórií ako možný zdroj energie. Karfiol však pri troch porciách týždenne zlepšuje funkciu pečene, čo umožňuje spaľovať tuk efektívnejšie. Brokolica takúto "silu" nemá, avšak ako zdroj energie je oveľa lepšia.

Svalstvo

Brokolica: Pokiaľ ste si mysleli, že pre vegetariánov je ťažké nájsť zdroj bielkovín, mýlili ste sa. Brokolica ponúka 3 gramy bielkovín v 100 gramoch tejto zelenej zeleniny. Vo svete budovania svalov sa počíta každý gram, preto je brokolica vhodným zdrojom pre príjem proteínov. Aktivizuje látkovú výmenu, zlepšuje prácu srdca, svalov a nervov.

Karfiol: V 100 gramoch karfiolu nájdete len 2 gramy bielkovín, čiže v tomto smere vyhráva brokolica. Výskumy však ukázali, že konzumácia karfiolu 3-krát, či 4-krát týždenne znižuje riziko rakoviny prostaty až o 33 percent. Karfiol ponúka 20 percent RDA /odporúčaná denná dávka/ vitamínu K, čo je ale nič v porovnaní s brokolicou, ktorá ponúka až 127 percent! Stav vašich kostí a chrupaviek pomáha udržať v top stave. Aj pri tomto porovnaní je preto ako jasný víťaz brokolica.

Regenerácia

Brokolica: Preplnená vitamínom C vám poskytuje až 148 percent RDA, čo je takmer o polovicu viac, ako dostanete z rovnakého množstva pomarančov. Tento fakt vám pomôže regenerovať svalstvo rýchlejšie , zintenzívniť formu tréningov a na druhý deň sa necítiť stuhnuto. Po každom tréningu by na vašom stole preto brokolica nemala chýbať.

Karfiol: V súvislosti s regeneráciou nemá karfiol výrazný vplyv na jej účinky. Vďaka svojej vysokej úrovni fytosterolov, ktoré brokolica má nulové, však znižuje hladinu cholesterolu o 10-15 percent!

Zo vzájomného porovnania brokolice a karfiolu v oblastiach, ktoré sú pre športovca dôležité, čiže zdroj energie, vplyv na svalstvo a regeneračné účinky, sme zistili, že jasným víťazom je v tomto smere brokolica ;)

Foto zdroj: thinkstock